torek, 29. september 2009

Away We Go


Naslov: Away We Go - Leto: 2009 - Država: ZDA, VB - Žanr: Komedija, Drama - Dolžina: 98 min. - Režija: Sam Mendes - Igrajo: John Krasinski, Maya Rudolph, Jeff Daniels, Maggie Gyllenhaal, Catherine O'Hara, Carmen Ejogo, Allison Janney, Chris Messina - imdb

Za nekatere je Away We Go dokaz, da je Sam Mendes po Revolutionary Road končno našel spet staro formo. Nekateri mislijo, da jo je izgubil. Za mene je Sam Mendes vedno v formi. Vsi njegovi filmi so v formi. Prav vsi.
Tudi ta neodvisni biserček o mladem paru v pričakovanju naraščaja. Biser, ki je prišel nekako nepričakovano. Le leto dni po Revolutionary Road, kar je za Mendesa neobičajno. Scenarij, ki sta ga napisala dva zakonca, je dobil v roke med snemanjem filma z DiCapriom in Winsletovo. Tako mu je bil všeč, da je želel snemati takoj. Away We go sicer nima toliko ambicij, kot so jih to imeli Mendesovi prejšnji filmi, pa vendar je režiser v hipu pohodil Juno in njenem sporočilu o staršestvu oz. strahu pred projektom – postati starš.
“In če že ne delam po svojih pravilih, si ne bom privoščil niti s castingom”, si reče Mendes. Še sreča. Pri nas še dokaj neznana John Krasinski (The Office) in Maya Rudolph (Saturday Night Live), sta v vlogi para, ki bo čez tri mesece dobil hčerko, zelo posrečena. Celo pristna. Ker še je do velikega momenta dobre tri mesece, se par ubada z drugimi stvarmi. Ali sta luzerja, živeč iz dneva v dan? Ter predvsem, kje bo najina družinica živela? V mestu kjer sta zdaj, odpade. Tukaj sta le zaradi njegovih staršev, katera pa se zdaj nepričakovano odselita v Belgijo.
Dobri neodvisni filmi so ponavadi vedno road filmi. Le spomnite se zelo podobnega Flirting With Disaster. Zato, pot pod noge. Parček se odloči obiskati stare prijatelje in znance, ki so sedaj razmetani po celi Ameriki. Odpravita se iskat družinsko idilo, katere pa ni. Kajti, vedno ko se par poln optimizma odpravi na obisk, se razočarana vrneta.
Predvsem v prvi polovici filma, katerega je Mendes polil s komičnimi situacijami, napolnjenemi s čudaškimi liki. Od brbljave, seksistične prijateljice, do new-age hipijke, smo priča skoraj slapstick humorju. Stranski liki so tako našiljeni, da na trenutke grozi celo potop glavnih igralcev v vlogo statistov. Kasneje, ko se bodoča starša znajdeta pri navidezno perfektni družini, kjer sta zakonca celo nesrečna, ker sta tako srečna in kjer otroki ugasnejo film Sounds of Music še pred prihodom nacistov, se film nagne bolj v mirne, zamišljene vode. Še bolj resno postane, ko obiščeta njegovega brata v Miamiju. Vendar ne za dolgo. Z dobro tempiranimi trenutki nas Mendes vedno znova opomni “hej, to snemam iz veselja in ne zaradi oskarjev!”

OCENA: +4

3 komentarji:

  1. Zelo dobra recenzija, tudi film sam je precej posrečen, a za moj okus vendarle premalo "globok". Predvsem pa se mi zdi zanimiva tvoja zadnja misel, ki je po vsej verjetnosti še kako resnična in na mestu. Nekako mi je film deloval kot miks Little Miss Sunshine, Into the Wild in Juno, kar je precej zanimivo, saj so zame vsi trije izjemni filmi, a ta izdelek me nekako ni uspel toliko prepričati (morda mi motiv starševstva (še) ni toliko privlačen).

    OdgovoriIzbriši
  2. To, z "globino" imaš prav. Če bi bil malce nesramen, bi lahko Mendesu celo zameril preveliko pretiravanje s stranskimi liki. Kaj je res vsak Američan tako nor?
    Zgoraj sem omenil Flirting With Disaster, sedaj pa sem se spomnil še na Brooksov (ne Mel)Lost in America ali pa na Harry in Tonto. Odlični filmi in veliko bolj podobni Away We Go, kot ti novejši izdelki.

    OdgovoriIzbriši
  3. Bivša i ja smo prekinule prije 1 godinu i 2 mjeseca i bila sam trudna šest mjeseci. Oboje se volimo i to je za mene bio šok i stvarno mi je slomilo srce. Pokušao sam ga nazvati i obje su linije bile prekinute. Pokušala sam doći do njega na društvenim mrežama, ali me uklonio s njih. Pokušala sam doći do njegovih roditelja i rekli su mi da im je sin rekao da me ne voli i ne želi vidjeti i da ne znaju što nije u redu. Plakala sam i plakala svaki dan jer sam ga jako voljela. Sve dok nisam rodila, a beba imala godinu dana, nisam mogla vratiti svoju ljubav. Opet sam bio zbunjen. Ne znam što da radim, a ostala sam i bez posla i nemam novca za brigu o djetetu. Bila sam jadna u životu pa sam zaplakala sestri i ispričala joj svoj problem te rekla da zna za moćnu čaroliju doktorke alabe koja joj pomaže kad ne može zatrudnjeti. Javila sam mu se putem e -pošte, a on je rekao da će mi pomoći i rekao mi je da je žena začarala mog muža i rekla da će mi pomoći da prekinem čaroliju pa će mi se muž zauvijek vratiti i bit će moja. Za mene je bilo veliko iznenađenje da se dogodilo sve što je rekao. Muž mi se odmah vratio i rekao da mu oprostim. Veliko hvala ovom moćnom i istinskom čarobnjaku. Molim se da će dugo živjeti i više raditi svoje divno djelo. Ako imate problem koji vas muči u životu, trebate se obratiti ovom moćnom čarobnjaku! On vam može pomoći. Neće vas iznevjeriti, možete ga kontaktirati putem gmail adrese: dralaba3000@gmail.com ili mu se možete obratiti putem njegovog vibera /whatsappa: +1 (580) 373-2215

    OdgovoriIzbriši