četrtek, 29. oktober 2009

Looking for Eric


Naslov: Looking for Eric - Leto: 2009 - Država: VB, Francija - Žanr: Komedija, Drama - Dolžina: 116 min. - Režija: Ken Loach - Igrajo: Steve Evets, Eric Cantona, Stephanie Bishop , Gerard Kearns - imdb

Legendarni Ken Loach se je zopet znašel tam, kjer ga imamo najraje. V delavskem razredu. V tragični-socialni dramediji navadnega smrtnika. Našega Erica – poštarja, samohranilca dveh otrok in velika ljubitelja ManU-a, lahko torej postavimo nekje ob bok Joe-a (My Name Is Joe) ali Boba (Raining Stones). Človek enostavno nima sreče.
Nihanje med tisto najbolj črno situacijo brez izhoda in čudovitimi, smešnimi, pristnimi angleškimi “pub” dialogi, lahko posname le največji mojster. In to Ken Loach sigurno je. V njegovih zgodbah je vedno nekaj upanja.
Ericu, ki po tridesetih letih še vedno objokava svojo strahopetno odločitev, ko je zapustil svojo veliko ljubezen, skupaj z njuno hčerkico, je Loach podaril kar angela varuha. Ne angela, kralja. “Jaz nisem človek, jaz sem Cantona”. Jep, Eric Cantona igra samega sebe.
Kar tako, se nekega večera znajde v sobi Erica, njegovega najzvestejšega fana. Pred 10-timi leti je bil poštar eden izmed tistih, ki so bodrili Cantonaja tudi v najtežjih trenutkih. Tudi takrat, ko je po karate udarcu navijača, moral pavzirati skoraj celo leto. Sedaj je Cantona tisti, ki pomaga nazaj na noge. In Eric – poštar to pomoč potrebuje. Ne le njegova izgubljena ljubezen, predvsem odraščajoča otroka, s katerima Eric skupaj živi, se vedno bolj oddaljujeta od njega – in vedno bolj približujeta kriminalu.
V nekem trenutku oba Erica razglabljata in ugotavljata najboljši nogometni trenutek genija. V trenutku sem se tudi jaz spomnil na “moj” dogodek z večno sedmico. Kot če bi Loach s svojim depresivnim tonom vplival tudi na mene, sem se spomnil njegovega slabega trenutka. Leto 1997. Polfinale lige prvakov – povratna tekma. BVB proti ManU. Tečejo zadnje minute, Cantona je meter pred praznim golom. Meter pred finalom, če se le tam, prav tako iz nebes pojavila noga “Fussballgotta” Jürgena Kohlerja. To je bil moj trenutek za vedno. Kohler je nato kot obrambni igralec bil proglašen za najboljšega nogometaša Nemčije, Cantona pa nekaj mesecev zatem končal svojo veličastno kariero.
Upam, da svojo veličastno kariero ne bo končal še Ken Loach.

OCENA: +4

Ni komentarjev:

Objavite komentar