torek, 17. november 2009

Pandorum


Naslov: Pandorum - Leto: 2009 - Država: ZDA, Nemčija - Žanr: Grozljivka, Znanstveno-fantastika, Akcija - Dolžina: 108 min. - Režija: Namik Kabil - Igrajo: Dennis Quaid, Ben Foster, Cam Gigandet, Antje Traue - imdb

Ne vem niti zakaj, ampak to znanstveno-fantastiko sem hotel poriniti kar v kratki “Hollywood” paket. V Big Budget kategorijo. Po prvih minutah sem mnenje spremenil – “Hej, to je ja B-film in to tiste najhujše vrste!”
Pandorum je zopet ena tistih nemško-ameriških ko-produkcij, kot jih poznamo že iz Resident Evil serije. No, v tem kontekstu bi bila bolj primerna Uwe Boll povezava. Pri tem pa velja režiser Christian Alvart vse prej kot najslabši režiser vseh časov. Njegov Antikörper je prepričal tudi mene, pa glejte kako sem zajeban.
Začne se klavstrofobično in amnezično. Nekje na vesoljski ladji se dva pilota zbudita iz dolge hibernacije. Zaprta v majhen prostor in brez spomina. Še manj vesta kot mi. Mi sedaj že vemo, da smo se znašli v slabem filmu, onadva na svojo odrešitev še čakata. Hja, stanje na ladji je podobno tistemu iz Kocke. Samo čakal sem, da se bo na ekranu pojavila podoba Jigsawa, ki bo pojasnil nadaljnja navodila. No, mlajšemu, okretnejšemu vojaku Boweru (Foster) se uspe izmuzniti skozi past. Jasno, skozi prezračevalni jašek. Drugi, D. Quaid, ki delovno opremo in švingl-listek z besedilom iz filma G.I. Joe ni vrgel v smeti, nadaljuje pač tam, kjer je z njegovim prejšnjim filmom končal. Jep, tako se ustvarja nova civilizacija na drugem planetu.
Je Alien bolj sci-fi ali horor? Predvsem odlična mešanica obeh zvrsti. “Hja, če lahko oni to počnejo v kar štirih delih, zakaj ne bi poskusili še mi?”, se tukaj vplete producent Paul W.S. Anderson, sicer avtor podobnih filmov.
Tam, v ozkih in temačnih hodnikih železne ladje, čaka Bowera presenečenje. Orki iz Lord of the Rings. Ne, stvori iz The Descent. Pač neki ex-človeški zmazek – nepremagljiv, lačni, Bruce Lee Zombi.
Pilot Bower je na poti do odrešilnega reaktorja, ki se kot vedno nahaja na sredi neke velike hale. Do njega pa vodi le citrav mostiček. Zveri pa prežijo na vsakem koraku. Ko ne pomaga skrivanje za vogalom, pridejo na pomoč ostali preživeli. Ti so svojo apokalipso že doživeli. Vsaj zgledajo tako. Jep, tudi brez klišejskih likov ne gre. Tako se zbere prava bratovščina - “prototip homo-sapiens”, “mutavi bojevnik iz Mad Maxa”, “naoljana amazonka z dekoltejem (logično)” in “nori znanstvenik iz Waterworlda”.
Proti koncu, ko je vseh teh bedarij že enostavno preveč, te pojasnilo sploh več ne zanima. Tista končna razlaga je bolj podobna pravljici za lahko noč, kot pa smislu ali bistvu filma.
Če mislite, da ste v zadnjih letih že doživeli podenj z nejasnimi, hitro-režečimi akcijskimi sekvencami, potem si privoščite ta film in se naučite nekaj novega. Kaj, kdo, bum, kje, tresk, tema… ha?
Z metaforičnim naslovom se strinjam. Pandorum – ko odpreš film, dobiš nočno moro.

OCENA: -2

2 komentarja:

  1. Pfej. Tegale sem se kot ljubitelj obeh žanrov prav veselil, se mi je zdel obetaven - med drugim tudi zaradi igralske zasedbe. Jah, klinc. Another one bites the dust. :/

    OdgovoriIzbriši
  2. Heh, jaz sploh nisem vedel, da bo drugi žanr (horor) sploh obstajal. Šok, potem pa verjetno še večje razočaranje

    OdgovoriIzbriši