torek, 26. januar 2010

The Stoning of Soraya M.


Naslov: The Stoning of Soraya M. - Leto: 2009 - Država: ZDA - Žanr: Drama, Krimi - Dolžina: 116 min. - Režija: Cyrus Nowrasteh - Igrajo: Shohreh Aghdashloo, Mozhan Marnò, James Caviezel, Navid Negahban - imdb

The Stoning of Soraya M. Je tiste vrste film, ki s svojo šokantno temo posledično vpliva na našo oceno filma. Kot v športnih filmih, kjer ekipa v zadnji sekundi odloči tekmo... ali pa če na koncu pes umre...
No, Cyrus Nowrasteh gre še dalje. V Iran, kjer je vsako življenje pretresljivo.
Resnično zgodbo iranske ženske, ki se na konci konča kot realen snuff film, je svetu prvič povedal pisatelj/novinar Sahebjam, kateri je skoraj dvajset let nazaj napisal svetovno uspešnico. Kamenjanje ženske do smrti je za svet bila šokantna novica. Nismo s požigom čarovnic že zdavnaj končali? Hja, bog tako hoče, pravijo muslimani. Bog je moški, zato ima lahko mož 14-letno ljubico, žena pa se drugemu moškemu ne sme niti nasmejati. Takšen je bila tožba Soraye M., katero so vaški veljaki, vključno z njenim možem, obsodili prešuštva. Logično, ženska ni bila nič kriva in to je vedel prav vsak, ki je na koncu dvignil kamen ter ga pognal proti zakopani, nemočni ženski.
Prav ti končni prizori so tako realno posneti, da je na koncu človek celo ponosen na krščanstvo. OK, tako daleč ravno ne bom šel, ampak vera, ki majhno deklico obtoži zapeljevanja starega moškega (še en resničen primer nekaj let nazaj) ter jo zato do smrti kamenja, ni vera. Pa naj reče Bog kar hoče...

OCENA: 4

4 komentarji:

  1. Citiram:
    "Prav ti končni prizori so tako realno posneti, da je na koncu človek celo ponosen na krščanstvo. OK, tako daleč ravno ne bom šel, ampak vera, ki majhno deklico obtoži zapeljevanja starega moškega (še en resničen primer nekaj let nazaj) ter jo zato do smrti kamenja, ni vera. Pa naj reče Bog kar hoče..."

    No prebral sem tvojo zadnjo recenzijo, tako kot mnoge ki si ji spisal doslej. Zgornja trditev, je verjetno največja neumnost, ki si jo napisal na celotnem blogu. Na svetu ni vere, ki bi dovoljevala takšno ravnanje, kot je kamenjanje žensk in podobna sranja, ki so jih sposobne moške svinje na vzhodu. Postavljanje vere (v tem primeru islamske) na nivo postopkov nerazvitih, neizobraženih in šovinstičnih pripadnikov te vere, vsekakor ni prava pot. Podobno je treba ravnati, tudi v primerih, ko nekateri enačjo postopke katoliških duhovnikov (beri pedofilija) s katoliško vero. Ko boš dojel, da problem nikoli ni tičal v verskih kjigah, takšnih in drugačnih, ampak predvsem v človeku in njegovi naravi, verjetno boš neko bodočo recenzijo zaključil na drugačen način.

    LP!

    OdgovoriIzbriši
  2. Če spremljaš ta blog, potem veš, da sem zagriženi šovinist, rasist, homofob ter predvsem velik nasprotnik VSAKE vere. No, najbolj sovražim lažno pridiganje o »dobroti« človeka, strpnosti ali problematiki diskriminacije. Pri tem pa je moje večno žaljenje drugačnih, potrebno brati le z enim očesom… Logično, da islam ne bo javno kritiziral kamenjenja. Prav tako je logično, da zato vsak musliman ni slab človek. Ko ima Rim-papa velik božični govor, vedno poudari prekletstvo vojne, pri tem pa je vedno pozabil dodati – »g. Bush, v vašem vojnem hvalisanju in grožnjah ne omenjajte v vsakem stavku boga. Naš bog nima ničesar z vašo vojno…«, pa ne pove. Torej je tudi največji duhovnež pokvarjen človek oz. ne pove tega, kar si misli. Velik pokvarjenec sem tudi jaz (tako kot mi vsi, tudi ti), ampak jaz to vsaj priznam. Lahko žališ mojo slovnico ali oceno filma, prosim te le – ne izkašljuj svoje vesti na mojem blogu. Fajn če bereš ta blog, vendar pazi – tudi v bodoče te bom z mojimi izjavami razočaral.

    OdgovoriIzbriši
  3. Fakkkkkkkkkkk, stari moj, tole pa je film, včeraj pogledal in še nisem prišel k sebi. Brez razmisleka lahko zatrdim, da je tole postal moj TOP 10 film vseh časov trenutno.

    OdgovoriIzbriši
  4. Sem prebral ja...
    Je pa res, da na končno oceno vseeno malo vpliva kruti konec.

    OdgovoriIzbriši