petek, 3. april 2009

Mei Lanfang


Naslov: Mei Lanfang - Leto: 2008 - Država: Kitajska, Hong Kong - Žanr: Biografija, Drama - Dolžina: 147 min. - Režija: Kaige Chen - Igrajo: Leon Lai, Zhang Ziyi, Sun Honglei, Wang Xueqi, Chen Daoming, Masanobu Ando, Ying Da -
imdb

Chen Kaige in jaz verjetno ne bova nikoli prijatelja. Pa ne takšna, ki bi hodila skupaj na pivo (jaz pijem sok). Bolj v tej smeri – on snema filme, jaz jih uživam. Bolje rečeno gledam, kajti užival sem sedaj le v redkih njegovih mojstrovinah. Tudi poleg Mei Lanfang, predolgo biografijo največjega kitajskega opernega pevca vseh časov, sem vsake toliko časa moral narediti šest sklecov in tri počepe, da ne bi zaspal.
Sigurno film ni slab. Nekaterim bo verjetno odličen. Solidna igra, pisana kostumografija, tradicionalna glasba in obrtniška režija. Film ima vse. No, skoraj vse. Mogoče moti le preveč razvlečen scenarij.
Film se razteza čez tri obdobja tega pevca, ki je v mnogih njegovih vlogah preživel kot ženska. Od najstniškega, začetniškega mladca, ko je svoje znanje moral dokazovati starejšim mojstrom. Do malo starejšega pubeca, ko je že bil čas za kakšno babo tudi izven njegove kože. Pa do izkušenega in poročenega mojstra ter svetovnega opernega zvezdnika. Kot stari dobri Mephisto, je tudi Mei Lanfang bil patriot. Ni hotel biti propagandna marioneta ali zabavljač sovražniku. Sedaj je heroj in ponos Kitajcev. Logično, da je tudi njegovo zgodbo moral posneti heroj in mojster svoje zvrsti. Ampak opera? Nazadnje sem jo prisiljeno obiskal v srednji šoli. Kako potem lahko še kdo pričakuje, da bom razumel to čudaško zvenečo stvar iz Azije.

OCENA: +2

Ni komentarjev:

Objavite komentar