ponedeljek, 6. april 2009

Der Baader Meinhof Komplex


Naslov: Der Baader Meinhof Komplex- Leto: 2008 - Država: Nemčija, Francija - Žanr: Akcija, Drama, Biografija, Krimi - Dolžina: 150 min. - Režija: Uli Edel - Igrajo: Martina Gedeck, Bruno Ganz, Hannah Herzsprung, Alexandra Maria Lara, Moritz Bleibtreu, Nadja Uhl, Johanna Wokalek- imdb

Naslov filma se še je komaj zapisal do konca, ko se že znajdemo sredi demonstracij. Berlin 1967. Pomemben obisk iz Perzije je na obisku. Na eni strani policaji, na drugi levičarski demonstranti. Začetno mirno protestiranje se sprevrže v krvavi obračun, po katerem mrtev obleži študent. Začetek največje črne zgodovine Nemčije po drugi svetovni vojni, ki je trajala od poletja 1967 do “nemške jeseni” leta 1977.
Ameriška politika v Vietnamu in bližnjem vzhodu, stanje tretjega sveta, vodilne glave Nemčije, ki takšno politiko podpirajo – vse to je “moderni f
ašizem”. Tako so to kapitalistično stanje sveta imenovali Andreas Baader, Gudrun Ensslin, Ulrike Meinhof ter njihovi prijatelji. Zlo bo potrebno ustaviti. Organizira se revolucijska skupina imenovana Roten Armee Fraktion (RAF). Ko še v začetkih skupina poskuša s požigi in politični dopisi zbuditi javnost ter opozoriti na stanje okoli njih, se le to počasi sprevrže v oborožene napade proti političnemu Status Quo zvezne republike. Javnost je vse bolj v strahu, tiralice pa vedno večje. Tudi ko kriminalnemu oddelku, z Brunom Ganzom na čelu, končno po petih letih uspe spraviti glave RAF za rešetke, se boj nadaljuje. In to vedno bolj krvav, nepremišljen in s tragičnimi posledicami vseh udeleženih.
Najuspešnejši nemški producent Bernd Eichinger, se je po Der Untergang zopet lotil tragične zgodovine Nemčije. Za režijski stol je postavil kar svojega prijatelja Uli Edela, s katerim sta sodelovala že leta 1981 pri filmu Wir Kinder vom Bahn
hof Zoo. Mit RAF nista povzdigovala v nebo, saj sta obe strani prikazala v luči brez predsodkov, obsodb ali pomilovanj. Veliko je dano na pristnost same kronike. Tako se je veliko prizorov snemalo na originalnih prizoriščih, uporabljeni so bili enaki dialogi (sodišče), vsake toliko časa pa se v prizor vklopijo originalni posnetki televizije, kar je filmu le dodalo na avtentičnosti.
Film ni osredotočen le na eno osebo, zato seveda ni bilo veliko prostora za kakršnokoli karakterizacijo likov. Novi obrazi prihajajo in odhajajo, iz minute v minuto. Koga se več ne rabi ali ni več zanimiv se na hitro odpiše.
Še vedno pa je bila Der Baader Meinhof Komplex dovolj dobra dokumentacija dogodkov za nominacijo letošnjega oskarja. Za zmago je bilo vseeno premalo...

OCENA: -4

Ni komentarjev:

Objavite komentar