četrtek, 10. junij 2010

Me and Orson Welles


Naslov:
Me and Orson Welles
- Leto: 2008 - Država: VB, ZDA - Žanr: Drama, - Dolžina: 114 min. - Režija: Richard Linklater - Igrajo: Zac Efron, Claire Danes, Christian McKay, Ben Chaplin, Zoe Kazan, Eddie Marsan, Kelly Reilly - imdb

Zanimivo. Prvič, ko se je pionir sodobnega ameriškega neodvisnega filma Richard Linklater »prodal« vsaj malo, je ta film izmed vseh njegovih finančno še najbolj pogorel. Da se razumemo, Me and Orson Welles je še vedno indie. Vseeno pa vsebuje nekaj dejavnikov, ki se razlikujejo od režiserjevih tipičnih minimalističnih načinov pripovedi, ki so Linklatera tako proslavile.
Ob tem naslovu, bi ji lahko rekli tudi biografija ali vzpon enega največjih filmskih umov vseh časov. No, smo v letu 1937. Skoraj desetletje pred prvimi filmskimi mojstrovinami Wellesa. V času, ko je še Welles ustvarjal v gledališču. Bolj kot sam Welles, je v tem filmu pomemben »Me«, ki ga je upodobil najstniška zvezda Zac Efron. Prav v tem primeru, bi Linklateru lahko zamerili, ampak ta izbira mladeniča, ki se ne more odločiti med žensko ali kariero gledališkega igralca, se izkaže za sila posrečeno. Čeprav, velikan je lahko samo eden in to je v tem primeru sigurno Christian McKay, ki je dobesedno pričaral Wellesovo znamenito karizmo, ego in aroganco pri ustvarjanju prve igre v znamenitem Mercury teatru – Julij Cezar.
Če smo s TV filmom RKO izvedeli, kako je nastajal najboljši film vseh časov Citizen Kane, z Me and Orson Welles pa spoznali (fiktivno) ozadje najboljše gledališke igre vseh časov, nam preostane le še ena disciplina – siguren sem, da bomo v naslednjih letih priča odgovoru na vprašanje »zakaj je radijska igra War of the Worlds prestrašila celotno Ameriko?« Za vsem temi mojstrovinami pa je stal vedno en genij – from God created Orson Welles.


OCENA: +3


Ni komentarjev:

Objavite komentar