ponedeljek, 26. april 2010

100 naj... neo-noir (post-noir) film

Klasični film-noir, ki se je snemal tam v prvi polovici prejšnjega stoletja, je prispeval ene najboljših filmov vseh časov. Z lahkoto bi jih lahko našteli sto. Z natančno definicijo čistega film-noira so bili vedno križi. Sam sedaj ne bom našteval vse lastnosti takšnega filma. Rekel bom le The Maltese Falcon, Double Indemnity ali The Big Sleep - čistokrvni klasiki.
Danes se v to skupino žanra vključuje tudi filme, ki niso tipični primeri "detektiva", "umora", "femme fatale", "off-glas" - Sweet Smell of Success, White Heat ali The Lost Weekend. Ogromno jih je. Preveč za sto. Tako sem izbor moral stisniti na manjši pod-žanr.

Z letom 1958, ko je Welles posnel Touch of Evil, se smatra konec klasičnega film-noira. Film-noir je postal moderen. Imenovali so ga kar neo-noir ali post-noir. Tako kot med klasično dobo, se je tudi takrat ta žanr začel deliti na mnoge podžanre. Med najbolj priljubljenimi bi lahko izpostavil Tech-noir, kjer sci-fi sreča tipične prijeme "črnega" filma. Dark City, Blade Runner, Strange Days, Gatacca... Ker je tudi teh veliko, sem izpustil tudi te.

Thrice - All The World Is Mad
Tokrat moram predstaviti še glasbeno podlago. Thrice je ameriška post-hardcore skupina, ki je lansko leto izdala že svoj šesti album "Beggars". Prav iz tega albuma, ki velja tudi kot bendov "najmehkejši" prihaja ta komad iz videa. Sram me je, da s skupino nisem bil že od začetka. Od njihovega prvega albuma naprej. Po drugi strani sem srečen - našel sem jih nekaj let nazaj in od tistega trenutka naprej in s vsakim album bolj, so mi postali najboljša skupina zadnjega desetletja. Izreden glas, vrhunski zvok v živo in pa melanholična udarnost kričečih kitar - to so Thrice.


Ni komentarjev:

Objavite komentar