Naslov: Darbareye Elly (About Elly) - Leto: 2009 - Država: Iran - Žanr: Drama, Misterij - Dolžina: 119 min. - Režija: Asghar Farhadi - Igrajo: Golshifteh Farahani, Taraneh Alidoosti, Marila Zare'i, Rana Azadvar, Shahab Hosseini, Saber Abbar - imdb
Priznam, sprva sem bil nekoliko razočaran. Pogrešal sem tisti znani iranski pristop do njihovih nesrečnih in žalostnih zgodb o revščini njihovega skromnega prebivalstva. Kajti družba, ki se za vikend zbere ob morju, spominja na udobnost, zadovoljstvo in finančno situiranost. Ženske so emancipirane, moški šaljivci, neodvisni od močnega političnega in verskega vpliva njihove države. Vsaj tako se zdi…
Jep, na zahodu se stari prijatelji v takih srečanjih znajdejo zaradi smrti (The Big Chill), ali praznikov (Peter's Friends). Iračani zaradi zabave … in ženske.
Elly, mlada vzgojiteljica enega izmed prisotnih otrok, je v tej skupini novinka. Logično, trije poročeni pari in pa sveži ločenec na trenutnem domačem oddihu iz Nemčije – manjka torej še ena ženska in Elly je ravno pravšnji kandidat za popolnitev četrtega para. Družba jo sicer čez čas sprejeme za eno izmed njih. Le nekam tiha je. Skrivnostna …
Darbareye Elly, četrti film Asghar Farhadia, nas ujame nepripravljenega. Potisne nas v svet, ki ga iz Iranskih filmov nismo vajeni. Liki delujejo tako sproščeno in sinhrono, zato stežka verjamemo, da bo ta pravljica zdržala do konca. Jasno, pogrevanje starih zamer, izpoved kakšnega prešuštva ali celo zloraba naivnega dekleta, so le ene izmed smernic v katere bi Farhadi lahko zašel. Vendar film ubere neko drugo pot, nepredvidljivo.
Ko je skupina prisiljena najeti zapuščeno hišo ob obali, se zgodi nesreča. V zadnjem trenutke se iz vode potegne negibno telo otroka. Sin je rešen, ampak kam je izginila Elly, ki je bila zadolžena za skrb otrok? Je odšla brez da bi pozdravila ali pa se je utopila pri reševanju otroka? In kdo sploh je ta Elly? Vprašanja, ki jih režiser odgovarja z občutkom. Odlično tempirano, na trenutke celo napeto in srhljivo, podkrepljeno z izvrstno igro.
Kajti kljub začetni idili, še vedno ne smemo pozabiti kje se nahajamo in kakšna pravila veljajo tu o ponosu in dostojanstvu - ter seveda – družbenega položaja ženske.
Škoda le za nekatere zadnje prizore, ki filmu ukradejo nesmrtnost in večno vprašanje: »kje je Elly?"
OCENA: +4
Priznam, sprva sem bil nekoliko razočaran. Pogrešal sem tisti znani iranski pristop do njihovih nesrečnih in žalostnih zgodb o revščini njihovega skromnega prebivalstva. Kajti družba, ki se za vikend zbere ob morju, spominja na udobnost, zadovoljstvo in finančno situiranost. Ženske so emancipirane, moški šaljivci, neodvisni od močnega političnega in verskega vpliva njihove države. Vsaj tako se zdi…
Jep, na zahodu se stari prijatelji v takih srečanjih znajdejo zaradi smrti (The Big Chill), ali praznikov (Peter's Friends). Iračani zaradi zabave … in ženske.
Elly, mlada vzgojiteljica enega izmed prisotnih otrok, je v tej skupini novinka. Logično, trije poročeni pari in pa sveži ločenec na trenutnem domačem oddihu iz Nemčije – manjka torej še ena ženska in Elly je ravno pravšnji kandidat za popolnitev četrtega para. Družba jo sicer čez čas sprejeme za eno izmed njih. Le nekam tiha je. Skrivnostna …
Darbareye Elly, četrti film Asghar Farhadia, nas ujame nepripravljenega. Potisne nas v svet, ki ga iz Iranskih filmov nismo vajeni. Liki delujejo tako sproščeno in sinhrono, zato stežka verjamemo, da bo ta pravljica zdržala do konca. Jasno, pogrevanje starih zamer, izpoved kakšnega prešuštva ali celo zloraba naivnega dekleta, so le ene izmed smernic v katere bi Farhadi lahko zašel. Vendar film ubere neko drugo pot, nepredvidljivo.
Ko je skupina prisiljena najeti zapuščeno hišo ob obali, se zgodi nesreča. V zadnjem trenutke se iz vode potegne negibno telo otroka. Sin je rešen, ampak kam je izginila Elly, ki je bila zadolžena za skrb otrok? Je odšla brez da bi pozdravila ali pa se je utopila pri reševanju otroka? In kdo sploh je ta Elly? Vprašanja, ki jih režiser odgovarja z občutkom. Odlično tempirano, na trenutke celo napeto in srhljivo, podkrepljeno z izvrstno igro.
Kajti kljub začetni idili, še vedno ne smemo pozabiti kje se nahajamo in kakšna pravila veljajo tu o ponosu in dostojanstvu - ter seveda – družbenega položaja ženske.
Škoda le za nekatere zadnje prizore, ki filmu ukradejo nesmrtnost in večno vprašanje: »kje je Elly?"
OCENA: +4
Ni komentarjev:
Objavite komentar