sobota, 11. julij 2009

Knowing


Sigurno to ni Proyasov najboljši film. Že prej sem bil njegov ljubitelj in še vedno bom. Kajti tudi tokrat me ni razočaral. Ja vem, mnogi sedaj zmajajo z glavo, češ “kaj nisi opazil mnogo lukenj v zgodbi?”, “ti je lesena igra neuničljivega Cage bila všeč?”, “in kaj s tem Buffy vesoljci?”. Imate prav. Knowing ima napake. In to kar nekaj. Pa vseeno… dobrih sci-fi filmov pa tudi ni na pretek. Še posebej, če je zgodba vsaj v neki meri originalna. Da ne govorim o efektih…mnjam,mnjamm.
Cage rešuje zemljo. Njegov sin je v roke dobil čudaški s številkami popisan papir. Papir, na katerem bi morala biti slikica rakete ali kaj pdb. Papir je bil namreč narisan od otrok izpred 50 let. Predstavljaj bi naj prihodnost zemlje. Ker je Cage pač mojster za številke, kaj hitro ugotovi, da tukaj gre za skrbno izbrane številke datumov katastrof + število žrtev. Na listu so še trije datumi, ki se bodo še zgodili…
Knowing deli množico na dva zelo različna dela. Na enem so tisti, ki so film popljuvali do konca, videli celo podenj Cageve kariere. Na drugi pa so tisti, ki so filmu videli nekaj več kot le film katastrofe. Videli so celo enega najboljših znanstveno-fantastičnih filmov zadnjih let. Jaz spadam v ta drugi razred.

OCENA: 4

2 komentarja:

  1. Se strinjam, zelo kul film. Niti me ni motil Cage, ker če hoče biti zmešani profesor, potem tudi to je. On mi je vedno deloval, da mora igrati v bolj utrganih vlogah.
    Na Buffy vesoljce (vampirje) sem tudi jaz pomislil :D Ampak so fun. Njihova barva las že takoj nakazuje na nadnaravnost - zakaj pa je Hitler želel le blondince :D hehe

    No, anyway, čist zadovoljen sem s filmom.

    OdgovoriIzbriši
  2. Klišeji, klišeji, klišeji - to definirajo Knowing. Znanstvena fantastika je v preteklosti znala predstaviti nove ideje, novo razmišljanje o delovanju našega sveta, česar v zadnjih letih ta žanr preprosto ne ponuja. Morda v ZF knjigah, teh ne berem, toda mislim, da popolno pomanjkanje inovativnosti, ki ga je film demonstriral, ni dovolj, da z izjavami, kot so "eden najboljših znanstveno-fantastičnih filmov zadnjih nekaj let", film postavimo ob bok drugim uspešnicam, ki so že prestale preizkus časa. Bi se pa strinjal, da je do neke mere uspešno recikliral stare ideje. Režija je pa naravnost obupna.

    OdgovoriIzbriši