sobota, 26. november 2011

Top 10: črno-belo sodišče

»… sodne drame ne spadajo pod moj priljubljen žanr…« Točno tako bi brez premisleka odgovoril nekomu, ki bi me spraševal o mnenju za filmske zgodbe postavljena na sodišče. Pa je to sploh res? Če dobro premislim, so mi Reversal of Fortune, Evil Angels ali The Verdict odlični filmi. Eni najboljših v letu, ko so bili ustvarjeni. Če pa pomislim še nekoliko nazaj, v čase, ko so filmi v večini bili črno-beli, bom ugotovil, da mi prav primerki iz tega žanra veljajo kot moji najboljši filmski izdelki vseh časov. Zato bom tokrat moje favorite našteval kar po vrsti. Od TOP pa do desetega mesta. Črno na belem.


12 Angry Men (eden izmed prvih filmov iz moje zadane domače naloge: "poglej prav vse filme, ki so vredni ogleda". Po desetletju trdega dela, mi jih še manjka cca. 1000, ta pa se še vedno drži čisto pri vrhu.) - Anatomy of a Murder (epska mojstrovina Premingera. James Stewart kot odvetnik preiskuje obupan primer.) - Inherit the Wind (zvezdnika prava v medsebojnem obračunu. Se lahko leta 1925 uči o evoluciji ali pa naj bo učbenik kar Biblija?) - Judgment at Nuremberg (le leto dni po Inherit the Wind, se S. Kramer zopet vrača na sodišče. Tja ga sledi še odlični Spencer Tracy, tokrat kot sodnik. Odličen scenarij ali le fascinantna zgodovina?) - To Kill a Mockingbird (klasika, ki se poleg sodišča dotakne še problematičnost rasizma in nedolžnih otrok na lovu za bav-bavom. Trije oskarji za film, Pulitzer za knjigo.) - I Want to Live! (eden izmed redkih filmov, pri katerem mi je »based on the true story« napis, ustvaril še boljši film. Sodilo se je umora obtoženi lepotici, končalo pa… Zaslužen oskar za Haywardovo.)Fury (na samem sodišču se ne dogaja veliko, se pa zato toliko bolj napeto in intenzivno. Ljudstvo proti (brez sodišča) Tracyu (že spet on!), Tracy proti ljudstvu (s pomočjo sodišča.)Compulsion (dva študenta se dobro uro igrata Rope, Swoon oz. Murder By Numbers, ko pride odvetnik Orson Welles in ustvari epski končni govor.)The Trial (dobrodošli v sodno dvorano, kot jo vidita vizionarja Kafka in Welles. Proces kot nočna mora za Anthony Perkinsa.) - Witness for the Prosecution (če končam z filmom B. Wilderja, vam bo jasno, da slabega filma pravzaprav nisem naštel. Še več, vsi ti našteti filmi so resnično top. Tega je napisala Agatha Christie, kar pa se mu v nekaterih primerih tudi negativno pozna.)


3 komentarji:

  1. meni verjetno najljubši žanr. seveda po zaslugi zgoraj naštetih filmov in njihovih vrstnikov.

    OdgovoriIzbriši
  2. Tracy pa prav paše na sodišče, tudi v komediji kot je Adamovo rebro. :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Točno, Adam's Rib! Stara Hepburn/Tracy naveza. Tudi tu se kar veliko dogaja na sodišču (in kasneje doma v spalnici.:))

    OdgovoriIzbriši