Pankot ne e mrtov
Tudi če ne razumete
makedonsko, ste iz naslova lahko razbrali večni slogan glasbe anarhizma, pank
ni mrtev oz. Punk's Not Dead. Pa res ni, to namreč vemo že iz lokalnih filmov. Ta
skupina tukaj, v režiji Vladimira Blaževskega, bi lahko konkurirala tisti iz Ex
Drummera. V vseh pogledih. Prav zato nam je bilo jasno že od začetka, da se bo
ta koncertni reunion ostarelih legend, končal panku podobno. Skopje Über Alles. ****
Attack the block
Londonski mini-gangsterji
oz. geto Gooniesi se pred invazijo pošastnih vesoljcev zatečejo v svoj blok. V
svojo trdnjavo. Ja, tako kot tista supermarket skupinica pred zombiji, ali pa
policisti s postaje 13 pred pobesnelimi napadalci, ali pa kot John Wayne, ko se
je pred revolveraši skrival v zaporu. Vsi ti ljudje so čakali na čudež, ki pa
ga marsikdaj ni bilo, kajti tisto niso bile komedije, kot je to ta naš
neodvisni filmček. Ne, tako smešen kot Shaun of the Dead pa ta film le ni. Niti
blizu, je pa dovolj zabavno videti, kaj bi letos lahko počela Nick Frost in
Simon Pegg, če bi si Paul zaželel človeško meso. ****
Le nom des gens
Če bi se Michel Leclerc,
režiser te obetavne komedije, vsaj malo vzel bolj resno, bi lahko govorili o
velikem filmu. O novem podvigu francoske romantike. Žal se ni, žal nadpovprečno
odstopa le nekaj prizorov (mama+holokavst+sladoled). Vse ostalo deluje preveč
posiljeno. Naučeno spontano. Tako over-emancipirana pol-muslimanka, kot njeno
čisto nasprotje, zavrti pol-židovski g. deloholik. Cezar za Saro Forestier. ****
Red State
Tarantino: »najbolj
zabaven film leta!« Ja, Kevin Smith se je spustil tako nizko, da mora kot
propagando svojega filma uporabljati pozitivne besede svojega kolega. Mogoče pa
je ta poteza mišljena le kot nadaljevanje trendovskega B-stila, ki sta ga
začela furati prav Tarantino in Rodriguez, končalo pa se je tam pri Macheti in
Hobotu. Še vedno pa mi ni jasno, če je to sploh bil Smithov namen. Jasno mi je
le nekaj – Smithov alter-ego Silent Bob je nadvladal nad svojim originalom.
Kako drugače bi si lahko razložili vedno večje scenarijske fiaske, nekoč
opevanega wunderkinda. Horror My Ass! ****
Vénus noire
Ne vem zakaj je bila
podoba afriške ženske – Bušmanke (ne, to ni ime za črnko, ki je volila Busha), do nedavnega razstavljena v francoskem
nacionalnem muzeju, če pa takšen anatomski (beri: velika rit) primer lahko
opazimo v vsakem drugem črnuharskem rap videu. S svojo epsko dolžino (160 min.) bi se ta film lahko znašel tudi pod
rubriko »si upate?«, a sem na koncu vseeno zbral dovolj poguma. Pogum pa je nekaj,
kar je rabila tudi ta kolonizirana ženska oz. zver, kot jo je oklical njen
gospodar, ko jo je kot naravni čudež, po cirkuških šotorih razstavljal
radovedni množici. Publika je bila navdušena: »vau, najlepši primerek
sorodnosti med opico in človekom…« Črna Venera je postala hit Londona, ter
kasneje Pariza. Vse do pretresljivo tragičnega, notranjega propada. ****
Ni komentarjev:
Objavite komentar