Naslov: Inside Job
Leto: 2010
Država: ZDA
Žanr: Dokumentarni
Dolžina: 120 min.
imdb (8,1)
Režija: Charles Ferguson (No End in Sight)
Igrajo: Matt Damon (naracija)
---------------------
Razkrivanje vzrokov za nastanek recesije.
----------------------
Filmski festivali in nagrade: oskar za naj dokumentarec...
Filmski festivali in nagrade: oskar za naj dokumentarec...
Spominja nas na: Let's Make Money, Capitalism: A Love Story, I.O.U.S.A., Enron
Moja ocena: ****
Zakaj potem misliš, so nagradili z oskarjem? Kakšni so kaj ostali nominiranci? Poznam samo Banskyjevega, ki mogoče preveč manipulira z avtentičnostjo, kaj vem.
OdgovoriIzbrišiTa je po moje en tak zelo lepo artikuliran referat o mehanizmih za finančno krizo. Ampak lepo je artikuliral tudi že kdo drug, More (pred)lani recimo. Trenutki iz oči v oči z antagonisti so dragoceni, samo kratki (veliko več jih je pogovor zavrnilo), smešen je tisti profesor/svetovalec, ki se razburi, saj mu sploh ne bi bilo treba odgovarjati, okej, imate še tri minute ... TAKE YOUR BEST SHOT ... kako je rekel to, nekako zlobno.
More ... Moore ... On Golden Pound ... Pond ;)
OdgovoriIzbrišiNe vem no, meni je bil skrajno nezanimiv.
OdgovoriIzbrišiSicer pa me bolj težko prepričajo dokumentarci "nazaj".
Aja, če razložim... Sam dokuje delim na dva dela - na "naprej" in "nazaj". Nazaj so vsi tisti dokuji, ki dokumentirajo zgodovino. Ko ponavljajo nekaj, kar je itak že vsem jasno. Ko pred kamero povabijo nešteto strokovnjakov, od katerih vsak pametuje v nedogled (nihče pa ga ne ustavi, ker po navadi ni glavnega protagonista). Večkrat je to neko obtoževanje, kjer se obtoženi nima možnosti braniti. Nekaj primerov: Waiting for Superman, The Tillman Story, The Oath, Age of Stupid, Collapse, Dear Zachary, Food inc., Gonzo, Neprijetna resnica, Zeitgeist, Standard Operating Pr....).
Pri dokujih "naprej" je prihodnost končnega izdelka neznana. Ali kamera spremlja kakšnega čudaka na njegovi misiji(Smash His Camera, Big River Man, Anvil, Horse Boy, Restrepo, Which Way Home...)
Ali pa se snema sam (Religulous, Super Size Me, Gasland...)
No, najboljši pa so zdrava mešanica obojega - Bigger, Stronger, Faster* , Capturing the Friedmans, Man on Wire, King of Kong...
Tudi pri dokujih je danes potrebno režirati (dobesedno), pisati scenarije, ohranjati zanimivost - unikatnost. Vse to pa Inside Job pač nima, pa še aktualen (skoraj) več ni
Aja, (skoraj) ni več aktualen, ker so popravili (skoraj) vse, kar je napihnilo mahinacijski balon. Em ...
OdgovoriIzbrišiS pretežno enostranskostjo takšnih dokujev se strinjam (delitev na "naprej"/"nazaj" mi je tudi všeč iz filmofilskega gledišča), po drugi strani sem tu težko ostal miren, ko sem videl, kako se "druga" stran izvija in obrača in noče ničesar povedati naravnost celo pred komisijo kongresnikov. Above the law.